Punkter och kommatecken på Kastrup

...och efter att ha inspekterat Mörrum-ån i Blekinge får jag skjuts till Kastrup med en kollega på väg till Aarhus och han släpper av mig utanför Terminal 2 i Kiss and Fly -filen och vi är båda rörande överens om att skippa Kiss-delen och väl inne i terminalen är kön till säkerhetskontrollen 25 minuter lång och aldrig har jag varit så glad för att ha priority boarding och kunna gå förbi kön fast jag egentligen inte skulle behöva det eftersom jag har kommit till flygplatsen två timmar före avgång och nu kan jag gå runt och shoppa lite och äta lite gott och njuta av att inte behöva stressa och så visar det sig att alla Fyns danskar och alla Skånes svenskar också befinner sig på flygplatsen tillsammans med den vanliga anhopningen asiater i transfer och en och annan tysk och folk bara knuffas och det är varmt och svettigt och den intensiva parfymdoften från tax freen blandas upp med svettig gubbe och dålig andedräkt och härliga bröddofter från Lagkagehuset och ostädad toalett och så kommer det två typer rusande genom folkmassorna och det är säkert de två personer som omedelbart ska gå till gate B23 för planet till Shanghai avgår och det är jättelånga köer både till Sommelier och MASH och jag vill inte ha en korv med bröd på Steff's Place fast det brukar vara gott så jag tar istället en hamburgare på Food Market och det är stökigt som alltid och böcker får jag inte köpa för jag har för många säger Maken och kläder kan jag inte prova för jag orkar inte klä av och på mig i ett svettigt provrum och sedan går jag tillbaka till tax freen för att köpa hem en Torres 10 för säkerhets skull och inte en burk Lakrids som jag också gärna skulle vilja ha och eftersom jag flyger Finnair till Helsingfors så är gaten alltid längst bort i A-flygeln och det tar 12 minuter att gå dit och flyget är troligen försenat och jag är redan ganska trött och har tappat alla punkter och kommor och känner mig precis så här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...