På läsarnas begäran

Läs gärna rubriken en gång till. Smaka på den. På läsarnas begäran! Tänka sig. Jag har alltså blivit uppmanad att göra ett blogginlägg om de nya smarta kundvagnarna i K-supermarket. 

Sagt och gjort. Det skedde idag. Modigt grabbade jag en vagn och började surfa. Jag loggade in med min K-app för att plocka fram min inköpslista. (Den hade jag tyvärr inte fattat att göra i förväg.) Plattan räknar ihop varornas priser, visar aktuella erbjudanden och visar dig var olika produkter är placerade i butiken. Du kan söka recept och kolla in produkttips. Plattan är lättmanövrerad och finns också på svenska.



Nå. Min handlarresa tog troligen dubbelt så lång tid alltmedan jag irrade omkring i den normalt så välbekanta butiken med blicken stint fäst i plattan och krockade med övriga kunder och hindrade trafiken. 
Butiken är ju mycket bekant och jag har rätt så bra koll på var produkterna finns. Erbjudandena är väl synliga på hyllorna och jag är barnsligt förtjust i handskrivna handlarlistor. Jag tror alltså inte att smartvagnen är så väldigt intressant för normala butiksbesök, förutom för dig som vill skriva sina handlarlistor i K-appen. En kul grej, visst, då man har lite tråkigt i butiken.

PS. Jag skulle ha behövt smartvagnen i förra veckan då jag utan resultat sökte pankomjöl och fick be om hjälp av personalen. Men det är ju helt ok med personlig kontakt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omväxling är ansträngande

En hektisk men intressant vecka börjar närma sig sitt slut. Söndag i Zürich,  eller egentligen på ett hotell invid flygplatsen. Måndag på fi...