Utanför bekvämlighetszonen

Jag satt här i min ensamhet och våndas över att inte ha något att skriva om på bloggen. Över att alla dagar är den andra lik. Över att mitt liv är så innehållsfattigt. Över att jag aldrig får göra nånting skoj. 

Sen sa jag till mig på skarpen att skärpa mig och inte vara så ynklig. Och så började jag tänka på alla nya spännande grejer som jag har prövat på bara i år. Sånt jag aldrig gjort förr. Och kanske aldrig gör igen. In no particular order.  

1. Jag har åkt bil i fyra (4) olika länder under samma dag. Luxemburg, Belgien, Frankrike och Tyskland. 
2. Jag har varit i München. Såg inte så mycket av stan. Men ändå.
3. Jag har ätit torkade gräshoppor. Nå, en i alla fall. Den smakade ingenting, knastrade bara lite. 
4. Jag har spelat djembetrumma. Inte så bra, men ändå spelat.
5. Jag har använt headset och talat till 150 personer. Fick nästan lite rockstjärnevibbar den första  minuten.

Och året har knappt börjat. Vem vet vad som ännu kan hända. Än är inte gumman död. 

En djembetrumma.
Bilden givetvis lånad from the world wide web, jag har förstås inte skaffat mig en egen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...