Böckling och öl

Ibland försöker jag lite sådär utstuderat hitta en rafflande rubrik till ett blogginlägg som kanske inte är så väldigt spännande. Såsom till exempel Dumpad eller Om bubblor och telefoner och lite frustration eller Vatten är vått. Lite kittlande, eller oklart kanske. Jag har ingen aning om det på något sätt drar till sig läsare, men det håller ju mej på alerten. Eller om läsare eventuellt blir besvikna över att rubrikens nivå inte riktigt motsvarar innehållet. Falsk varudeklaration liksom. Om så är fallet får ni väl höra av er. På blankett 311A i 4 ex. 

Det här inläggets rubrik däremot är på inget sätt påhittat eller framkrystat utan helt enkelt beskrivande. Rubriken beskriver de varor som hörde till kunden framför mig i butiken idag. Inga krusiduller. Ingen frukt, inga tillbehör, inga utsvävningar som knäckebröd eller youghurt eller choklad. Ett halvt kilo böckling och en halvliters Sandels. Jag brann av iver att plocka fram telefonen och föreviga den aningen magra matkassen men hade inte mage. Illustrerar dagens mest spännande händelse med lånebilder från internätet istället.



Hoppas inte någon av er var hembjudna på kvällsmat till den här mannen idag. Fast vad vet jag. Kanske ni bara älskar böckling och öl?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...