I-landsproblem

Det är troligen ett riktigt sunt tecken. Att vara rejält trött på social media. (Det kan ha något att göra med en ihärdig förkylning också, men det spelar inte så stor roll.)

Jag är så hjärtinnerligt trött på vargdiskussionerna som inte leder någon vart utan bara till elakheter och smutskastning. Jag är trött på att läsa om allas härliga skidturer i solsken medan jag själv ligger på soffan och snyter. Jag orkar inte läsa om alla semesterresor till Kap Verde då jag själv bara åker på arbetsresa. Jag vill inte bli uppläxad för att jag äter kött/använder fleece/köper varor i plastförpackning/kör bil varje gång jag går ut på nätet. Skolskjutningar, Patria, Korv-Görans hyresavtal och silvervatten. Alla ska kommentera allt och med stor expertis. Utan självkritik och utan att sålla.
Och till råga på allt öppnade jag intet ont anande Instagram i morse och möttes av en stor och glad bild på årets vinnare i På spåret. Nej, jag  har inte hunnit se finalen ännu....

Hatar sociala medier. Åtminstone det här veckoslutet. Det känns helt ok, vet ni. Nu återgår jag till min bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...