80. Fatta det. 80.

Jag vet! Det är svårt att fatta att jag som är cirka tjugofem och i min bästa ålder har en mamma som fyller 80 år. Men det gör hon alltså och det skulle firas med flickveckoslut på Finlands sydspets, med hotell-liv, spabehandlingar och massor av cava. Sagt och gjort, i lördags styrde Systrami, Mamma och jag kosan till Hangö. 

Så lyxigt att sitta vid poolen och titta ut över havet med ett glas cava i handen. Det här var det första glaset, men definitivt inte det sista. 
Hangö visade sig från sin bästa sida. Havet svallade fritt ute vid horisonten medan de modiga längdåkarna lade ut från stranden och gav sig ut i solskenet. 
Restaurangen på Hotell Regatta rekommenderas varmt! Vi åt allt från jätteräkor och squashsoppa till oxfilé och risotto på karljohanssvamp. Och alla rätter var fullträffar!
Hotell Regatta till höger och Regatta Spa till vänster. Åk hit vetja! Because you're worth it!

Efter några drinkar i hotellbaren sover man gott. Cosmopolitan, vodka tonic och Jaloviina. Guldstjärna till den som klurar ut vem som drack vad. 

På söndag åkte vi hem där en fin söndagslunch med trattkantarellsoppa och lax väntade. Och mera cava. Det blev ingen traditionell födelsedagstårta utan istället en bakelsebuffet från Carl de Mumma.

Tack till alla inblandade! Maken som uppträdde som stjärnkock, Ettan, Tvåan och Trean som alla kom hem till firandet, och överraskningsgästerna som kom från Borgå för att fira lillasyster och svägerska. Nu siktar vi på nittioårsfirandet! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...