Psykfall

De trogna läsarna av denna spalt vet att jag är en modern kvinna, alltid först med det senaste, alltid hipp och en riktig trendsättare. Eller tja, så är det kanske inte på riktigt. Men just nu känner jag mig väldigt på pulsen, eftersom jag har hoppat på den nyaste modeflugan Crossnature. Vad är det, undrar ni stackare som inte har koll på de senaste trenderna. Ja, det är väl som vilken träning som helst, säger jag, men träningen sker utomhus. I ur och skur. I väder som väder. 
Som till exempel första träningen i början av september. Som gick av stapeln i vacker höstsol, varmt väder, på torra stigar och fina gräsmattor. 
Eller till exempel dagens träning. Som skedde i mörker och regn. Där ligger man på rygg på gräsmattan och känner sniglarna klättra in i kragen. Glasögonen är prickiga av regn och man ser ingenting. Man plankar med händerna djupt nere i lövhögar fulla med mask och annat skoj. Och man slinter i leriga pölar. 

Notera att jag kallade Crossnature en modefluga. Det sunda förnuftet säger ju att denna trend inte kan bli långvarig. Vem vill utsätta sig för vädrets makter då man kan göra situps inne i varm, torr och ljus jumppasal i stället? Bara dårfinkar och självplågare skulle jag vilja påstå. Riktiga psykfall. Vi kan väl inte vara så många...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...