Hypokondriker göre sig inte besvär

Usch. Dubbelusch. Så tråkigt det är just nu. Inget känns kul och allt går trögt. Jag har ingen inspiration. Alls. Har inget att skriva om. Har ingen lust att kocka och baka. Böckerna jag lånade på bibban i veckan ligger olästa på nattduksbordet. Orkar inte fixa igång mig till kvällens kräftskiva. Eller packa för måndagens arbetsresa. Life sucks.

Alla ni hypokondriker därute som nu gnuggar händerna i förtjusning och tänker allvarlig höstdepression - glöm det! Möjligen talar vi om en tillfällig septemberblues. Som främst beror på träningsvärken från i torsdags och dagens regnväder. Jag vet ju att kvällens fest kommer att bli riktigt morjens. Och då jag sitter på flygplatsen i måndag kommer jag att vara hur skärpt som helst. 
Låt mig nu bara vegetera i fred en halvtimme till på soffan... Sedan ska jag ta itu med nagellack och festkläder. Förvandlingen kommer att vara enorm. Det går nog bra det här! 

3 kommentarer:

  1. Hööög igenkänningsfaktor ��. Då jag är i motsvarande tillstånd planerar jag min tråkmåns att inget dricka och att styra kosan hemåt vid tio. Mannen är mäkta irriterad på sådana funderingar. Men men, väl på plats drar jag fram fiilispistolerna ������ och det är hur roligt som helst. Ha en fartfylld kväll ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar alltid en snabbt utbrytande sjukdom som skulle tillåta mig att ringa återbud... Men det händer aldrig på beställning. (Till alla värdinnor där ute: ringer jag återbud på grund av sjukdom så är jag faktiskt sjuk också.)

      Radera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...