En egen Ernst

Ernst Kirchsteiger. Svärmorsdröm? Galen pysslare? Barfotaflummare? Mästerkock? Alla har sin egen åsikt om vad Ernst står för, men alla har inte en egen Ernst hemma hos sig. Det har jag. Nästan. Pysslandet och syarbetena har vi inte men nog fixandet och kockandet. I samband med badrumsrenoveringen passade Maken på att renovera vår hall. Den var smal, mörk och svårinredd. Numera är den smal, ljus och inredd med finess. 

En ny hallmöbel. Och hyllor för husfåglarna.
Birds by Toikka.
Nya krokar i vindfånget. The Dots.
Då jag har njutit färdigt av vårt nya fina badrum brukar jag hänga i hallen. Småpratar med fåglarna och beundrar träknapparna som jag hittade på flygplatsen i Oslo och släpade hem. Ugglan är min avskedsgåva från förra jobbet. Den verkar fortfarande förvånad över att jag vågade ta språnget efter 20 år hos samma arbetsgivare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omväxling är ansträngande

En hektisk men intressant vecka börjar närma sig sitt slut. Söndag i Zürich,  eller egentligen på ett hotell invid flygplatsen. Måndag på fi...