Goda.... Nej, strålande idéer

Jag spottar som vanligt ur mig strålande idéer i rasande takt. Och lika snabbt faller idéerna platt på grund av någon enfaldig teknikalitet. Någonn världslig sak som vi stora tänkare liksom står över. 

Idag har vi äntligen fått flytta hem efter fem veckor i förskingringen. (Nej, badrummet är inte helt klart ännu, men vatten och avlopp fungerar. Vem behöver väl tak eller duschdörrar förresten). På fruktavdelningen i matbutiken kom jag på att vi skulle kunna fira flytten till civilisationen med en särdeles sofistikerad gin&tonic. Jag plockade omedelbart en fin limefrukt i korgen.


Så där ja! Nu fattas bara tonic och gin. För så långt räckte alltså inte min goda idé att jag skulle ha kommit ihåg att skaffa dessa två för G&T så nödvändiga ingredienser. 
Vi nöjer oss med ett glas Cava. Det är ju en dag i morgon också. Nya krafter och nya tankar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...