Dumpad

Övergiven. Dumpad. Ensam. Det är jag det.

Alla omger vi oss av Viktiga Personer. Av ett team människor som sköter om vår hälsa och välbefinnande. Människor som vi betror våra kroppar och våra viktiga ärenden. Tandläkaren. Frissan. Gynekologen. Städerskan. Försäkringstjänstemannen. Bilmekanikern. Dagistanten. Tantenpåtorgetsomsäljersläpärter. Ni vet. 

Det här teamet litar vi på och byter ogärna ut. Jag lever i en bubbla där jag låtsas att dessa Viktiga Personer kommer att ta hand om mina tänder och mitt hår (och släpärterna) hela livet ut. I bubblan existerar inte pensionering. Nån av oss kommer att bli överraskad i något skede...

Och nu står jag här. Övergiven. Dumpad. Ensam. Lämnad av min massör. Hon ska förvisso inte pensionera sig, men tänker ändå överge mig för andra planer. Jag känner genast nackspärren och ryggskottet närma sig. 

Nu är goda råd dyra! En ny Viktig Person i Team Milla måste hittas. Era rekommendationer mottas med tacksamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omväxling är ansträngande

En hektisk men intressant vecka börjar närma sig sitt slut. Söndag i Zürich,  eller egentligen på ett hotell invid flygplatsen. Måndag på fi...