Penningtvätt

Just nu funderar jag på hur deltagarna i Sveriges mästerkock hinner åstadkomma en gourmeträtt eller en hel trerättersmeny på till exempel 75 minuter. Vi har bjudit några vänner på middag ikväll och jag har stått i och förberett sedan i torsdags (med avbrott för sömn och jobb förstås). Maken sitter vid täljstensugnen och funderar (med gnisslande tänder) på hur eldsvådor egentligen kan uppstå då det är så förblingat svårt att få eld på en enkel brasa under gynnsamma förhållanden (torr ved, prassligt papper och gott om tändstickor). Och båda undrar vi oroligt om vi kan riskera åtal för penningtvätt då maken idag tömde tvättmaskinens filter på 9,40 i mynt. Nu hinner jag inte med fler funderingar, jag har några grytor att röra i. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...