Fortsatta funderingar

I vår serie 'vilka tankar rör sig i detta vackra huvud' funderar jag idag på vad som händer om man slänger i en hårtork i stora bassängen i simhallen? Man har ju lärt sig att man lätt mördar en person som ligger i badet genom att överraskande släppa ner en (1) hårtork i vattnet. Om jag har förstått rätt ska hårtorken vara igång. Men nu undrar jag om det räcker med en hårtork i stora bassängen eller om det behövs fler? Och dör då alla simmare i stora bassängen eller räcker elchocken bara till en eller ett par personer? Är det därför simhallens hårtorkar sitter fast i väggen? Sen går jag också omkring och funderar på hur man uttalar namnet på Grönlands nationalsång Nunarput utoqqarsuanngoravit. Och sist men inte minst undrar jag hur jag ska komma upp ur sängen i morgon efter dagens jumppapass på steppbrädan. Sådant på agendan idag.

2 kommentarer:

  1. Alltså, nu kan jag inte sluta fundera på det här! Blev tvungen att googla, men är inte säker på om svaret stämmer: https://www.quora.com/What-would-happen-if-a-hairdryer-that-is-plugged-in-is-thrown-into-a-big-swimming-pool-Will-the-whole-pool-be-electrified-or-will-the-electricity-fade-out-after-some-distance

    SvaraRadera
  2. Men hjälp! Tanken slog mig faktiskt aldrig att man skulle kunna googla det här problemet. Det betyder ju att vi är många som går omkring och funderar på detta... 😀

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...