Det är skillnad på folk och folk

En mig närstående person - vi kan kalla henne Mamma - fyller år idag. I familjen är vi inte speciellt noga med att fira precis på födelsedagen, och eftersom vi ska äta påsklunch hos sagda Mamma nästa lördag faller det sig rätt naturligt att kombinera gratulerandet med påskalammet. 
Men visst ringde jag upp och gratulerade idag, och frågade naturligtvis om hon förväntade sig någon form av uppvaktning eller besök just idag på riktiga dagen. 
- Nej för sjutton, löd svaret, jag väntar gäster så kom inte hit!

Det är ju bra att veta sin plats. Hon ska få sin födelsedagskram nästa lördag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...