Ämbarlistan

Nuförtiden ska alla ha en bucket list. Även jag, alltså. Och nu då jag har kunnat bocka av Australien och Nya Zeeland från min lista känns den lite tom och det börjar vara dags att lägga upp några nya drömmar att se fram emot. 
Funderar på Hurtigrutten, pyramiderna i Egypten, Macchu Picchu, en kryssning till pingvinerna på Sydpolen och att uppleva körsbärsträden i Tokyo. So many things, so little time. Jag vill lära mig att flambera och göra ostsufflé. Jag vill simma med delfiner. Vara med i Let's Dance. Köra Route 66 och åka till Island. Och lyckas med min tomatodling.
Strunt samma vad som står på listan just idag, huvudsaken är att du har en lista, att du har drömmar och målsättningar att se fram emot. Planeringen är halva jobbet. The sky is the limit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...