Skamlös reklam

Alla ni som ännu inte besökt Pensar Syd ska nu lystra. (Ni som har besökt Pensar Syd vet redan vad jag talar om, och kommer förstås att åka tillbaka dit vid första bästa tillfälle.)
Pensar Syd är ett härligt smultronställe i Åbolands skärgård som erbjuder övernattningsstugor, gästhamn, restaurang och skärgårdsupplevelser. Du kan ta dig dit med egen båt, med taxibåt eller med förbindelsebåt för att njuta av god bastu, himmelsk mat och vacker natur. Eva och min kusin Petter med hjälptrupper tar hand om sina gäster med stort hjärta. Pensar Syd är värt ett besök, jag lovar!

Bojplatser, el och vatten.
Vy från terrassen ut över gästhamnen och havet. 
Förrätt - salladsbord och fiskröra.
Dagens varmrätt - nypotatis med fiskpaket med lax och abborre, squash och linser.  
Och till efterrätt - saskatoonpaj med vaniljsås.
Tack, Eva och Petter!

2 kommentarer:

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...