Grannen from hell

Nej, det är inte vår niomånaders granne (som faktiskt är hur snäll som helst) som är grannen from hell. Det är heller inte den galna fasantuppen som springer omkring och skriker runt grannskapet. Det är verkligen inte min "nya bästis", grannen med gröna fingrar mitt emot som frikostigt delar med sig av sina fina växter. Eller den gula katten från granngården som nyfiket stryker runt vår gård och vill göra sig bekant. Nej, grannen from hell kan möjligtvis vara jag. När får man egentligen dra igång gräsklipparen på söndag? Är klockan 10 för tidigt? (Jag väntade faktiskt till tio över...).


Det är möjligt att det finns en oskriven gräsklippningsregel i grannskapet som jag inte vet om. Om att man inte klipper gräs före klockan 12 på söndagar eller så. Det är väl inte värre än att jag kan lära mig att vänta. Bara att säga till alltså. 
Men nu är gräset klippt, 90% av maskrosorna är nermejade och eftermiddagen har just börjat. 

2 kommentarer:

  1. Camilla,jag rekommenderar VARMT en motorlös gräsklippare, ficke(tiggde åt mej...) en sån igår o gissa om de var roligt o klippa utan buller o bensinångor . lär dessutom (enligt säljn.annonsen...) klippa varsammare än en motorklippare. o jag måst säga att så fin gräsmatta som vi nu har har jag aldrig skådat, inga högar me gräs på en sida utan en tjock ,jämn o skön "matta". o ja då.... har hela kroppen öm o känner mej som om ja sku ha hamnat under en vält... men tr de positivt, behöver in cykla ti gymmet efter detta.... o de bästa Camilla, du kan kanbörja klippa kl 6 i arla ( o svala...) morgonstund rekommenderar !!!kram från borgåkusinen som e helt
    såld...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså du menar en såndär gammaldags skuffare som man hade innan motorgräsklipparna? Tja. Sedan då vi har lite mindre gräsmatta att klippa kanske.

      Radera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...