Utmanad igen

Dom är lite som kedjebrev, domhär utmaningarna som sprider sig genom bloggvärlden. Och ibland slår ner i den egna bloggen - ofta när man minst anar det. Denhär kom från Hangöliv i Villa Tarja och vill ha reda på följande:

Del 1
Det här försummas i vårt hushåll

Oj, vad det skulle vara fint att kunna svara 'ingenting' på denhär frågan. Men det kan jag inte göra med gott samvete. Det jag kan tänka mig att avslöja är att
a) vi är usla på att torka damm. Städningen funkar OK, men damm torkas en gång i året, i samband med julstädningen. Hemligheten är att inte störa dammet, då ligger det snyggt kvar. Varnas dock för gäster som skriver meddelanden i dammlagret...
b) jag hatar att rensa ogräs. Jag gillar trädgårdsodlingar som sköter sig själva medan jag sitter på terrassen med ett glas vin och en god bok. Hemligheten bakom ett bekvämt odlande är att skaffa marktäckare, som gömmer in och slutligen kväver ogräset.


Del 2
1. Min favoritfärg i inredningen

Just nu är det grått i olika nyanser.

2. Ett designföremål eller en designmöbel som vi aldrig skulle skaffa
Jag är såpass luttrad att jag vet att man aldrig ska säga aldrig. Jag tror att vi aldrig kommer att skaffa en kristallkrona, men vem vet, om tio år kanske jag har lust att hänga en kristallkrona på gästtoaletten. Hellre en kristallkrona än Poul Henningsens Le Klint 172 i alla fall. Den är bara för hemsk.

3. De mest förtjusande rollfigurerna på TV
Det måste nog vara gänget i Friends, tätt följda av familjen Crane i Frasier. Kan ni föreställa dessa i samma serie!?!

4. En bakfavorit
Jag är inte värst glad i söta bakverk, men semlor är ett säkert kort. Nygräddade med lite smör och en ostskiva på...

5. Mina bloggfavoriter, dit jag skickar utmaningen vidare
Soffi på Kompaniet är mycket inredningsintresserad, så utmaningen går till sidensammet.wordpress.com.
Sedan är jag lite nyfiken på hur den yngre generationen tänker och skickar utmaningen vidare till kusinbarnen Laura och Lisa som befinner sig på äventyr i utlandet: bogotabloggen.wordpress.com och justanother-reseblog.blogspot.com.

Vassegoda!

2 kommentarer:

  1. Oj märkte först nu att jag blivit utmanad, ska ta och svara på den här under veckan :)

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...