Mirakel i köket

Jag föll för trycket och tänkte att nu då alla pratar om och tillagar Pulled pork så måste väl också jag pröva på den maträtten. Med bilder på maffiga bröd med massor av tillbehör och fyllning på näthinnan satte jag i morse in grisbiten i ugnen. Och undrade oroligt hur den - som genom någon slags mirakel - kan komma ut ur ugnen utan allt det där fläsket som är intimt förknippat med griskött. Det kunde den inte. Fläsket var kvar efter fem timmar i ugn. 

Bröden och tillbehören smakade som väntat. Pulled pork smakade fläsk. Har nu bockat av denna maträtt från listan och lagar det aldrig igen. 

2 kommentarer:

  1. Har oxo blivit bjuden på pulled pork som bara var köttrådar ! Usch !

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...