Också en enstöring kan ha ett socialt liv

I normala fall är jag egentligen en enstöring. Det ska medges. Trivs bäst i soffhörnet med en god bok eller framför TV:n. Går sällan på dans, på kulturevenemang eller ut och äter. Lite av en tråkmåns, alltså.

Men denhär veckan har jag överträffat mej själv i socialt umgänge och dessutom understött restaurangföretagarna i Ekenäs alldeles ovanligt mycket.
I tisdags träffade jag ett gäng kolleger på afterwork. Vi gick på Helene Schjerfbeckutställning och avrundade sedan umgänget med en saftig pizza. I onsdags bjöd jag mina två svenska kolleger på en kvällsbit på La Vida samtidigt som vi planerade följande dags workshops. Och idag har jag pratat gamla goda tider med två före detta kolleger över en bit mat på Rådhuset.

Jag är mätt och belåten. Plånboken är tunn. Och jag är full av energi och glada skratt och mycket prat. Men i morgon ska jag vara enstöring. Det är jag värd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...