Karis - Nordens Paris?

Wille Wilenius säger i dagens Västis att Ekenäs är ute och att det är i Karis som allting händer. Hmmm. Jag skulle snarare vilja påstå att det beror helt på varifrån man ser saken. Jag tycker inte att jag skulle ha uppmärksammat särskilt många evenemang i Nordens Paris under den senaste tiden. Däremot tycker jag att det händer i Tenala som aldrig förr. Tänk bara på vårt nya torg, nya caféet Villa Skarp, Gennarbyviken runt som hade rekordhögt deltagarantal, Jalles auktion och loppis, Villa Christines ostbutik och Zontornas Raseborgsrunda. För bara ett par veckor sedan öppnade vår nya träffpunkt och pizzeria Kaos. Och ikväll är det teater i Bygdegården.

Den som håller ögonen uppe och aktivt deltar i olika happenings och evenemang hittar nog en massa intressant att göra både i Karis och Ekenäs och Tenala. Man måste bara titta upp från sin egen napa ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...