Två oskrivna blad

Steg upp halv sju för att föra iväg Trean till Himos-bussen. Härligt med tidig start på dagen! Har hängt tvätten, ätit frukost, läst tidningarna grundligt och skummat alla besvikna kommentarer om att Krista föll ur the Voice of Finland i går kväll. Och klockan är ännu inte 9 ens.

Två låååånga, lediga dagar sträcker ut sig framför mig. Vädret lockar inte precis till utevistelse så valet av veckoslutets aktiviteter får stå mellan organisation, kultur, gastronomi eller litteratur. Ska det alltså bli en dag i köket (blev lite inspirerad av ketchupreceptet i Västis Helgbilaga) eller ägnar jag dagen åt att beta av alla de filmer man optimistiskt bandar och tror att man ska hinna se någon gång? Eller ska man städa lite halvhjärtat, reda upp dokument och räkningar, stryka femtielva skjortor eller arkivera foton? Eller kanske min absoluta favorit, ligga på soffan och läsa?

Måste kanske hälla upp en andra kopp kaffe och fundera lite till. Sträcka ut benen i soffan. Titta på den täta dimman som svävar utanför fönstret. Tömma hjärnan. Slappna av. Aaaaah. Trevligt veckoslut!

2 kommentarer:

  1. Låter härligt, vad du än väljer. Förutom det där med att betala räkningar och stryka.

    SvaraRadera
  2. Du har ju glömt facebooken och bloggen...:)

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...