I väntan på del fem

Jag hade läst ett par random böcker av författaren Denise Rudberg, och därmed placerat henne i facket Stockholmschicklit och dåliga deckare. Inget man behöver läsa  mer av.

Ändå lade jag ännu en random bok av henne i bokhögen under ett besök på bibban. Den utlovade kodknäckeri och lättläst krigshistoria från andra världskrigets Stockholm. Boken visade sig vara första delen i Kontrahenterna, en historisk romanserie på hittills 4 delar,  som jag har sträckläst under ungefär lika  många dagar. Lärorik, intressant och spännande! Kanske inte litteraturklassiker eller Nobelaspirant, men inte illa läsning alls. I del fyra har Japan bombat Pearl Harbour, de tyska trupperna trafikerar genom Sverige,  Elizabeth har fått missfall medan Iris och Bremer var på bröllop i Berlin,  där führern var vigselförrättare, och tog sig med nöd och näppe ut ur staden. Nu väntar jag ivrigt på del 5. Ni fattar. Läs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...