Epidemin slog till

Gott nytt år, govänner. Eller gott slut på det nya året, som man också kan säga. Granen är utburen, skinkan är uppäten, julklappsböckerna lästa och oxveckorna har börjat. Den senaste epidemin har nu slagit till i hushållet, och då tänker jag varken på Kraken eller noro eller annat sjukligt. Nej, nu har Maken börjat pussla. Lite orolig är jag för hur ytrenoveringarna ska fortsätta nu då pusselbitarna tar all hans lediga tid, men han utlovar små målningsarbeten under våren. 


Själv har jag fått ett ryck i fotoboksarmen igen. Ivern kommer och går, men det finns faktiskt inget skojigare än att sitta och bläddra i gamla bilder och minnen och sammanställa det till fotoböcker. Speciellt inte då regnet slår mot rutan och promenadstigarna ligger glashala och lurar på motionärer till fots. 

Ibland sammanstrålar vi i vardagsrummet och bingetittar polisserier. Missa inte den nya säsongen av Ivalo till exempel. Och skulle Arenan eller Netflix bli sluttittat, då tar vi fram vårt trumfkort, årets julklappsspel Kimitons Pärla. En lite bättre och lokalare version av Afrikas Stjärna, med start i Strömma eller i Pungböle. Det spelet måste alla Kimito-vänner skaffa. 

Inte världens mest häftiga sysselsättningar kanske, men lagom för två medelåldringar. Men om du har något skoj att föreslå hänger vi på, det lovar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...