Nyckelbarn

Vi har varit strängt upptagna med renovering under hösten. Jag använder givetvis ordet 'vi' i sin vidaste bemärkelse, för som vanligt har mitt bidrag begränsat sig till att välja de dyraste modellerna ur en broschyr, föreslå färg som Maken vänligt men bestämt byter ut till en mera passande nyans och lite håglöst städande efteråt. Maken har stått för jobbet och den här gången är det köket som har stått i tur, eller egentligen husfasaden, för vi har bytt våra vita och sjabbiga ytterdörrar till nya fräscha och pigga. Och ny dörr i köket kräver ny färg på väggarna. 






Nya dörrar innebär också nya lås och nya nycklar. Nycklar är INTE billiga, kan jag meddela, så vi har nu glatt alla barnen med förtida julklappar och delat ut egna nycklar till dem. 

Tänk så lite färg kan pigga upp. Glad november!

2 kommentarer:

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...