Mytomanen som saknades…

…kunde vara en deckartitel á la Agatha Christie. På riktigt är Mytomanen den åttonde boken i serien om polisen Emma Sköld av Sofie Sarenbrant. Och den boken saknades. Märkte jag halvvägs in i bok nio, Skyddsängeln, i samma serie. Då hade jag hunnit skrapa mig i huvudet många gånger om, och fundera på hur i helsike jag inte hängde med i handlingen.

Nu har Mytomanen inhandlats och väntar på att läsas. Och därefter blir det kanske omstart för bok nio. Skönt ändå att jag inte hade tappat mitt sunda förnuft, något jag befarade då läsandet var som allra råddigast.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...