TV:ns makt

Medias makt upphör aldrig att förvåna. Man kan nästan kalla sig influencer då oskyldiga blogginlägg helt otippat tycks leda till att folk plötsligt börjar rosta karelska piroger i brödrosten eller slutar äta passionsfrukt (se tidigare inlägg). (Det var ju inte meningen!)

Under veckoslutet föll maken offer för TV:ns påverkan. I vårt alla tiders favoritprogram På spåret handlade en fråga om kålen pak choi, som ingen av oss kände till, trots mångårig erfarenhet av mat av alla sorter. Dröm om min förvåning (och förskräckelse) då sagda make kom hem från butiken på lördag med en påse pak choi. Goda råd var dyra, men min vän Google kom till undsättning (tror faktiskt inte Rutiga kokboken har recept på pak choi) och jag lyckades sno ihop en rätt så smaklig kålröra med vitlök, soja och sesamfrön. 

Dock gick stekt pak choi inte upp på maträtternas tio i topp-lista, och kommer knappast att serveras särdeles ofta på det karlssonska matbordet. Detta som gott råd till alla läsare där ute som eventuellt känner sig influerade av våra kulinariska experiment. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...