November - rapport från årets mest onödiga månad

Mörkt dygnet runt - snart är det tackochlov dags för julbelysningen. 

Storm ute - jag har gjort en kvällspromenad och kollat det höga vattenståndet. 

Vardagsrummet nyrenoverat - Byggare Bob har slagit till igen och slutresultatet är mycket snyggt. 

En hjort i frysen - väntar nu på saftiga stekar och goda grytor.

Julstädningen inledd - häromdagen dammsög jag ett trettioårigt lager damm bort från proppskåpet. (Hej min moster!)

Har tråkigt - just nu inser jag hur mycket jag längtar till det "gamla normala" med umgänge, intryck och inspiration från världen utanför hemmet, jobbet och Ekenäs. Det är inte okej att de sociala höjdpunkterna i det "nya normala" är IKEA-besök och Halvans tolvårskalas (inget illa om kalaset, det var mycket trevligt!). Frågan är om vi orkar en månad till tills vintersolståndet och julen? Orkar vi bära mask ännu hela våren? Orkar vi hållas hemma i soffhörnet? Och vart åker vi på resa då världen öppnar sig igen? Kulturweekend i London? Island hopping i Grekland? Körsbärsblommorna i Japan? Roadtrip på Balkan? Vem är med? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...