Gör armhävningar!

Om man ska vara riktigt trendig ska man givetvis ha en bucket list. En lista på spännande saker att göra innan man fyller trettio eller någon lika obetydlig ålder. På min bucket list står garanterat INTE bryta benet. Det är jag riktigt säker på, men likafullt är det precis det jag passade på att göra mitt i semestern. Just det. Benbrott.


Så kan det nämligen gå då man oförsiktigt leker hoppilandkalle och slinter med foten på en brygga. Efter omständlig transport till sjukhuset, röntgen, datortomografi och läkarkonsultationer har jag nu en diger patientjournal på finska och latin ur vilken jag försöker tolka mig till att det finns frakturer på tärningsbenet och det yttre kilformade benet i vänster fot. Ben jag inte ens visste att fanns.  

Så. Här sitter jag nu. Med ett megagips i vackert marinblått. Mitt i sommaren. Att gå på kryckor är inte helt lätt. Jag får inte stöda på foten, och mina armar tycks vara betydligt mer otränade än jag kunde föreställa mig.  Skulle jag ha vetat det här, kunde jag ha gjort några fler armhävningar i våras. Ta det som ett tips, ifall du också planerar in ett benbrott under den närmaste tiden. Gör dina armhävningar och stärk bicepsen i god tid!

Dag 3. Vansinnigt tråkigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...