Stämplar ut

Som vanligt då det drar ihop sig till semester, ligger man i som en liten råtta för att försöka hinna med allt och ingenting innan man stämplar ut. Målmedvetet har jag under veckan arbetat mig neråt i pappershögen. Kampen är oftast förgäves, det blir alltid några ouppklarade uppgifter kvar att ta itu med vid återkomsten. Några retsamma mail kvar i inboxen. Några obesvarade samtal. 
Men det brådskande och det viktiga är skött. De sista fakturorna godkända. Några viktiga datum för hösten inbokade. Till sist vattnade jag min krukväxt, tömde hålstansen och stämplade ut. 
Hej, semestern! Trevligt att träffas igen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...