Husmorstips

Semestern har börjat och det är dags att gå till sjöss. Det är svårt att packa långkalsonger och varma tröjor i trettio graders värme, men jag gör mitt bästa. Ett omslag i vädret är antagligen att vänta i något skede och då är det bra att vara förberedd.
Här ser ni min packning, allt finurligt packat med en (1) anspråkslös bok högst upp. Vad ni (och Maken) inte ser är ytterligare en halv meter böcker smidigt stuvade i botten av kassen. Bra va!

Boken högst upp är en fascinerande berättelse om resor i Afrika av Marianne Ahrne. Har kommit halvvägs i boken och stålkvinnan rider för tillfället kamel i en saltkaravan. Helt hejdlösa historier. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...