Kriminell sysselsättning

Hej på er lördagslivsnjutare! Hoppas ni alla mår bra i dessa ni-vet-vad-tider. Jag tänkte komma med några sysselsättningstips för alla som sitter isolerade och har vansinnigt långtråkigt. 

1. Skriv! 
Endel verkar ha ork och inspiration att blogga mer än vanligt. Andra satsar på tidningsinsändare. Spalterna svämmar över av insändare som givetvis handlar till stor del om viruskrisen men också om sjukhusstängningar, svenska språkets ställning och annat ständigt närvarande. Läs, skaka på huvudet, skratta och förundras.

2. Ät! 
Vi uppmanas som aldrig förr att stöda våra lokala restauranger och handla lokalt. Vi kommer att komma ut ur vår isolering feta och panka. Men restaurangerna kommer att överleva! 

3. Titta på TV! 
Jaja. Folk instagrammar om hur de går på skogsvandring, pysslar med barnen, spelar spel och bakar surdegsbröd. Kan ni inte bara erkänna att ni ändå mest tittar på TV? Under de senaste veckorna har vi avverkat Wisting och Tunn is och  i går började vi på säsong 2 av Karppi. Nordisk krim står högt i kurs nu. Och Trädgårdstider. 

De här första veckorna av lockdown har varit minst sagt stressiga på mitt jobb. Det enda jag orkar på kvällarna är att ligga i soffan. I förra lördags tvättade vi husets femtielva fönster. Det är också ett bra tips förresten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...