En ovanligt vanlig lördag

Steg upp, åt frukost, läste morgontidningen (den riktiga, i papper), Kokade förmiddagskaffe, tvättade en maskin tvätt, kollade på sociala medier och slöade. 
Åkte ut i skogen med ett gäng kompisar för att gå i drevet på har- och rådjursjakt. 

Gissa vem som ser sådär proffsig ut!
Åkte sedan vidare till Bötesberget för att klättra upp i utkikstornet (52 m ö.h.) och dricka kaffe i blåsten och regnet. Men vem bryr sig.  


Pannkaka med hallonsylt och grädde smakar mums.
Åkte sedan hem till värdparet för bastu, vinterbad och midddag. Innan middagen tog vi in hästarna från hagen. 

Åkte hem, gick till sängs.  
En helt (o)vanlig lördag.


Fotnot 1
Jaktens utdelning var ett rådjur utom skotthåll och en havsörn. Det var inte drevets fel i alla fall. 

Fotnot 2
Jag klättrade inte upp i utsiktstornet. Det räcker väl att några andra gjorde det. Någon måste vakta kaffekorgen också. 

Fotnot 3
Min andel av vinterbadet var att stå och huttra på bastutrappan och ropa uppmuntrande till de modiga badarna att de ska skynda på för att jag fryser så sjutton. 

Fotnot 4
Jag satte grimman på Ama, men räcktes inte upp att trä den över öronen. Och det var nog mera Ama som ledde mig in till stallet än jag som ledde henne. Hästar är ena riktiga bjässar. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...