Snart är det jul igen, snart är det jul igen...

Nu måste jag dels göra lite skamlös reklam för och dels ge stående ovationer till Julhjälp Raseborg som jobbar för att mindre bemedlade raseborgsfamiljer ska kunna fira jul trots svåra situationer. Jag är förstummad och full av beundran inför min vän Tomtemor som både startade upp initiativet och driver verksamheten nu för femte året i följd. Och ni ska veta att det är en Tomtemor som minsann har fullt upp med sin egen familj, med jobb, studier och Livet i allmänhet. Ändå hittar hon tid och ork att också se till att raseborgsfamiljerna kan fira en fin jul. R E S P E C T!

Lyssna på Tomtemor här!

Uppmuntrande applåder går också till alla raseborgare som bidrar till julhjälpen med presentkort, Lego, barbiedockor, biobiljetter, kattmat och annat som står på de rätt så anspråkslösa önskelistorna. Lite förundrad är jag dock över att bidragsgivarna till 100% verkar vara kvinnor? Har männen i Raseborg ingen julfeelis? Applåder går också till de lokala företag som bidrar med frissabesök, massage, cykelreparation och restaurangbesök. 

Men lystring gott folk! Nya ansökningar droppar ännu in under de närmaste dagarna och ännu ryms det mycket smått och gott i Tomtemors julklappssäck. Alla kan bidra med nånting! Marsch in och kolla: Julhjälp Raseborg


God jul!

1 kommentar:

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...