Är det synd om Fantomen?

Är det synd om Fantomen? Jag menar inte den fantom som bor i djungeln tillsammans med sin varg Devil och bästisen Guran. Honom är det knappast synd om. Nej, eftersom jag har varit kulturell under veckoslutet är det Fantomen på operan som jag funderar på. Är det synd om honom eller är han bara the bad guy? 

Hur som helst, vi hade en njutbar kväll i Fantomens sällskap på nationaloperan. Fantomen var elak som vanligt, men det var nog kanske lite lite lite synd om honom också. Jag går fortfarande omkring och nynnar på den mäktiga musiken.
Veckoslutsprogrammet i huvudstaden avslutades på bästa möjliga sätt - med besök på Ikea. En alltigenom trevlig helg, nu är vi redo för en ny arbetsvecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...