Även i de bästa familjer

Finn ett fel!

























Var femte sekund säljs en Billy-hylla någonstans i världen, fatta det! Så många Billy-ägare kan inte ha fel, tänkte vi och åkte till Det Stora Möbelvaruhuset för att införskaffa bokskåp, det vill säga 3 Billy-hyllor med 6 glasdörrar. Maken offrade en semesterdag på att skruva ihop skåpen, och jag fyllde dem med böcker. 
Det intressanta var att i ett av de platta paketen fanns inte en helglasdörr enligt utlovat produktnummer utan en dörr med bara glas upptill. Även i de bästa familjerna händer det misstag. Också på IKEA alltså.

Jag vill nu ge en varm applåd till kundservice på IKEA. Ett samtal till kundservice - på flytande finlandssvenska - och ett epostmeddelande med bilder av problemet var det som behövdes. På söndagen ringde reklamationsavdelningen - på flytande finlandssvenska - och meddelade att de skickar en ersättande dörr med Postens hemleverans. Smidigt, enkelt och snabbt. Fem guldstjärnor. 

Nu är det upp till Posten att leverera. Annars får jag testa deras kundservice som följande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...