Fartens tjusning


Morgon: 
Började dagen med att byta hjulen på min stol på jobbet. (Ja, jag hade suttit sönder de förra. Nej, jag är inte stolt.) Jösses hjälp hur lätt de nya hjulen löper! Passade på att ta några rundor i korridoren innan resten av kontoret kom på jobb, och upplevde fartens tjusning och vinden i håret.

Eftermiddag: 
Förde bilen på tvätt. Lycka är en skinande ren bil som inte smutsar ner mina ytterkläder då jag öppnar bakluckan. Mitt stämpelkort på biltvätten är nu fullt och nästa tvätt är gratis. Bara det!

Kväll: 
Blev ompysslad hos frissan. MEN. Nu händer det igen (läs mer här). Jag blir övergiven. Inte för gott, men under våren. Ett större ingrepp med lång rehabilitering gör mig frissalös fram till april, maj nån gång. Nu är goda råd dyra. Ge mig tips på tillfälligt bistånd på huvudskötselsområdet är ni snälla.


Äntligen kom snön! Det är så vackert ute. Det blev en bra dag det här också. Den sjuttonde januari i nådens år 2018. Då Anton firar namnsdag och månen är ny. Fridens liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...