Matlagningstips

Ett besök i matbutiken behöver inte alltid vara ett nödvändigt ont, ett snabbt besök in och ut för att hastigt rafsa med sig de nödvändigaste förnödenheterna. Under den senaste tiden har jag två gånger råkat in i samtal med andra kunder som ger mig smaskiga recept. Idag hjälpte jag en dam att hitta konserverade päron och då berättade hon att hon behöver dem till en rätt med grisfilé och Mustapekka-ost. För någon vecka sedan stod jag vid osthyllan med en burk philadelphiaost i handen då en vänlig dam upplyste mig om att osten passar utmärkt i köttbullssmeten istället för ägg och grädde. 

Där ser man. Behöver du matlagningstips är det alltså bara att ställa sig vid en butikshyllorna och vänta på hjälp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...