Höjden av tråkighet

Nej. Nej nej nej. Nej. Läs inte den här boken. Lägg bort den genast. Ditt liv är för kort för att ens nyfiket bläddra i den.

Normalt rekommenderar jag, nej, insisterar jag på att alltid, ALLTID läsa boken före du ser filmen. Och därför nappade jag Dolda tillgångar med mig på senaste bibbabesöket i akt och mening att sluka berättelsen i rask ordning och sedan ta itu med filmen Hidden figures som har inspirerats av romanen. 
B******t! 
Den här tröglästa högen av papper kan på sin höjd inspirera till en trevlig tupplur eller en god nattsömn. En eventuellt intressant berättelse drunknar, försvinner i en knastertorr utläggning om Nasas verksamhet blandat med 60-talets raspolitik och matematiska finesser. Gäsp. 

Noll kalkylatorer av fem.

Ni som har sett filmen, är den sevärd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...