Vatten är vått

This is not just a pretty face, vet ni. Det rör sig för det mesta en massa tankar i det här vackra huvudet. Idag har tankarna handlat mycket om vått och vatten i olika former. Till exempel tänkte jag många onda tankar på hemväg från jumppan idag då jag nästan mejade ner en mörkklädd äldre dam på cykel, utan lampa, reflexväst eller cykelhjälm, som modigt vinglade fram på sin cykel mitt på körbanan. Hur tänkte hon egentligen? Och sen tänkte jag att idag är det speciellt viktigt att låsa ytterdörren ifall den fruktade dränkningsdräparen från Kuopio söker sig nya jaktmarker här i skärgården där det som bekant finns en hel del vatten bekvämt inom räckhåll. (Meddelande till alla inbrottstjuvar: vår ytterdörr är ALLTID låst och vi har för den delen inget värdefullt att stjäla). Och slutligen har jag också tänkt på de där iskarusellerna som man har skurit upp i isen både i Lojo och i Helsingfors och som snurrar med utombordsmotorer eller solenergi. Och överhuvudtaget på alla våghalsar som prompt ska ge sig ut på isar som knappt har lagt sig för att skrinna, skida eller gå eller pilka fisk och sånt. Utan att tänka på det mörka, kalla, våta vattnet som lurar under den tunna skorpan av is och som bara väntar på att dra ner dig till botten ifall isen skulle brista och du skulle falla i. Och så tänker jag att jag inte fattar hur sådana personer tänker. Och nu tänker jag att jag nu är rätt så törstig och behöver ett glas vatten. Kanske du också?
Som avslutning passar det bra att tänka på den här roliga bilden som jag helt kallt har snott i en grupp på Facebook. Vem är Rune Berg alltså? Hata. Sär. Skrivningar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omväxling är ansträngande

En hektisk men intressant vecka börjar närma sig sitt slut. Söndag i Zürich,  eller egentligen på ett hotell invid flygplatsen. Måndag på fi...