Bevingade uttryck

Hur mås det idag? Tackar som frågar, som surt brinner. Som opphängd och nersläppt. Som ett utskitit lingon. För att använda några av uttrycken som min mor nyttjar frekvent för att beskriva sitt eget mående. Det är ingen hejd på de bevingade uttrycken hon svänger sig med. Fast allt lämpar sig inte för publicering på internet. 

Men ni vet. Det finns jättebra dagar med himla mycket flyt. Det finns mängder av lagom dagar, med jämna plågor. Och så finns det dåliga dagar. Det är inte så stor skillnad varför det är en dålig dag, för alla har vi olika saker som plågar oss. Idag har det varit en av de mindre bra dagarna. Inte ens julsångerna på radion har räddat dagen. Nivån har varit så låg att nu kunde jag försöka pigga upp mig med att frosta av frysen, städa golvsilen i badrummet eller byta vindrutetorkare på bilen. Fast jag väljer att hälla upp ett glas vin, tända brasan och vänta på säsongens första avsnitt av På spåret. Nog ska jag överleva den här dagen också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omväxling är ansträngande

En hektisk men intressant vecka börjar närma sig sitt slut. Söndag i Zürich,  eller egentligen på ett hotell invid flygplatsen. Måndag på fi...