Veckans positiva

I facebook-gruppen Du vet att du är från Ekenäs Finland... blev man trött på alla klagovisor och de negativa attityder som florerar både på FB och IRL. Det klagas på allt. Politiker, tjänstemän, skolstängningar och skolsatsningar, butikernas öppethållningstider och produktsortiment, mopeder, rondellen utanför polishuset, parkskötsel, restaurangutbud, hundar och katter, hundägare och kattägare, grannar, turister, gamla bilister, unga bilister och fan och hans mormor. Men måttet blev rågat och nån klok person lade upp ett utmaning om att varje dag under en veckas tid publicera något positivt från vår stad. Och nu svämmar gruppen över av vackra bilder från alla vinklar och vrår, beröm till butiker och positiva berättelser från sjukhus och Knipnäs badstrand. Måtte den här trenden hålla i sig, det är sååå mycket roligare att läsa de positiva kommentarerna.

Jag tänkte bidra med att berätta om hur glad jag är över att de flesta bilister stannar vid skyddsvägarna för att släppa fram cyklister (läs: Mig). Själv är jag urusel på att stanna vid skyddsvägar. Susar helst högdraget förbi och tycker att fotgängare och cyklister gott kan vänta snällt vid vägkanten. Fy mig. Som cyklist blir jag väldigt glad då kanske 8 av 10 bilar stannar för att låta mig gå eller cykla över vägen. Tack och förlåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...