Ett kok stryk

Titta ut! Vilket härligt väder för en vintersemesterdag! 
Fast jag tillbringade hela förmiddagen vid strykbrädet med ett berg av strykbyke. Det är helt ok att stryka på semestern, jag stryker gärna. Jag stryker hela familjens skjortor i utbyte mot att inte behöva tvätta bilar, olja terrassen, ta ut askan ur kaminen, städa bort döda möss (så länge vi hade katten Mimmi i huset), tömma golvsilen i badrummet och serva cyklarna på våren. Det känns som om alla är nöjda med fördelningen. 
Efter femtioelva skjortor är det är ett rent nöje att avsluta med kökshanddukar och dynvar. Det här dynvaret med kantband och monogrammet SS är ett arvegods efter min mommo, Svea Söderblom. Still going strong.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...