Mikrosemester

Jag har också tidigare förespråkat närturism, t.ex. här. I lördags gjorde jag och Maken en mikrosemestertur till hufvudstaden där vi firade födelsedag tillsammans med jubilerande Ettan. Vi kombinerade lite shopping på Det Anrika Varuhuset och ett stärkande glas vin på ett lokalt public house med 'luddag' (varken lunch eller middag) på en liten kvarterskrog på Skillnaden och musikal på Svenskis. Och allt dethär på en eftermiddag och kväll! 

Pizza på Skiffer. Ett annorlunda pizzakoncept. Inte illa alls, tvärtom, men annorlunda.
Min pizza hette Saaristomeri och innehöll rökt lax, potatisklyftor, pocherat ägg med svart kaviar, sallad och gammaldags pressgurka, hos oss även kallad "skakagurka". Mycket gott! 

The show is about to begin! Mia Hafrén är suverän i huvudrollen, de andra levererade inte lika bra. Tantpower fungerar alltid och stod för komedienneinslaget med Maria Sid i spetsen. Mycket sevärt.
Beställer man biljetter en vecka innan så får man nöja sig med lite sämre biljetter. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...