Jojo

Förlåt! Det här ska verkligen inte vara en bokblogg. Men eftersom jag själv älskar att plocka upp boktips på bloggar och FB så tycker jag det bara är rättvist att sprida glädje åt andra hållet nu och då också. 
Den här gången plockade jag med mig romanen Etthundra mil av Jojo Moyes från bibban och gillade den skarpt. En lite märklig blandning av chicklit och roadtrip och samhällskritik och nutidsskildring av det brittiska klassamhället, kan tyckas. Men underhållande läsning. 
Nu ska Jojos tidigare verk testas. Jojo.
The one plus one på originalspråk. Vill gärna läsa nästa Jojo-bok på engelska, har stora förhoppningar på språket. 

2 kommentarer:

  1. Den boken har jag läst och gillade den mycket. Nu håller jag på med Arvet efter dig som är uppföljaren till Livet efter dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra, då ska jag också läsa mer av henne.

      Radera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...