Kalispera från Langansböle

Tvåan far till Åbo för att påbörja studierna och istället flyttar en grekisk tonåring in för en vecka. Vet inte om det är PK att servera finsk fetaost till en grekisk gäst, men jag bestämde mig för att pröva. Och han var artig nog att äta. 
Vi har redan hunnit diskutera flyktingproblemet på hans hemö Leros. Leros ligger nära turkiska kusten och har under de senaste veckorna invaderats av tusentals flyktingar. Kontrasten till Finland är skarpare än nånsin. Jag önskar de 16-åriga Lerosungdomarna får en fin vecka i Ekenäs innan de återvänder till den brutala verkligheten i Medelhavet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...