Höstens inträde

Idag visar kalendern den sista sommardagen. 31 augusti. I morgon börjar hösten. Och då byter jag från sommarväska till vinterväska. Sommarväskan som hänger med bara under de tre sommarmånaderna, har nog tio år på nacken redan, medan vinterväskan som används dagligen under de nio övriga månaderna måste bytas ut lite oftare. Så här gick det till förra gången den skulle uppdateras.

Jag vet att det finns endel av er läsare som har ett förråd av tiotals olika handväskor som ni byter lika ofta som andra byter strumpor. Bli inte förskräckta, jag har faktiskt ytterligare en handväska, min festväska som jag luftar tillsammans med högklackade skor och läppstiftet. Helt blåst är jag alltså inte, men ett stort väskförråd har jag inte heller... 

Och bytet mellan sommar- och vinterväska går lätt med hjälp av min behändiga Bagpod©. En bag-i-bagen så att säga, där alla viktiga grejer ligger, och som är lätt att flytta från väska till väska. Jag skaffade min för många år sedan från DesignWest i Ekenäs, men är inte säker på om butiken längre har Bagpoden i sitt sortiment. Skaffa en du också! 
Min Bagpod är svart. Det är inte lätt att hitta nånting i det svarta hålet inne i en mörk väska.
Se det som ett tips till dig som står i beråd att skaffa en Bagpod. Min nästa ska i alla fall inte vara svart,,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...