En korrigering och en ursäkt

Möjligtvis har jag nån gång uttalat en stark åsikt om läsvärdheten i Hangöförfattaren Karin Collins böcker. Närmare bestämt avsaknaden av denna. Och möjligtvis får jag nu krypa till korset och publicera en korrigering. Jag står i och för sig fast vid min åsikt om hennes tidigare böcker, de så kallade deckarna från Hangö. Men eftersom jultomten var vänlig nog att hämta Collins två första böcker i trilogin om Hangöbor under vinter- och fortsättningskriget, såg jag mig tvungen att åtminstone ge böckerna en chans.  Och den här gången övertygade hon verkligen. Stilen är bekant från de tidigare böckerna, men den här gången föll jag för historien och karaktärerna. Just det som gjorde att jag inte gillade hennes tidigare verk!






Mycket informativt om krigstiden i Hangö, lättläst och nästan lite spännande. Jag väntar ivrigt på del tre. 

"Att erkänna att man misstagit sig är att visa att man är klokare idag än igår."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...