Back to the future

I förra veckan - jo, det har tagit mig några dagar att smälta intrycken - träffade jag en hop människor från förr i tiden. I ett skutt förflyttades jag tillbaka till början 1980-talet och gymnasietiden. Allt på grund av, eller kanske snarare tack vare vårt studentjubileum som firades i gamla hemtrakter i Pargas. Förbluffande nog är det alltså 40 år sedan vi fick våra vita mössor och knuffades ut i världen för att pröva våra vingar. Vingarna har prövats, men det var ett förvånansvärt välbehållet gäng som sammanstrålade för att utbyta gamla minnen och uppdatera varandra om vad som har hänt sedan 31 maj 1983. För det är faktiskt så att en del av studentkompisarna har jag inte träffat sedan den dagen. Stort tack till arrangörerna för en trevlig kväll!

Och då det här gänget träffas är det nyhetsstoff av kaliber. Det märker man eftersom vi har figurerat i spalterna i Åbo Underrättelser både 1983 och 2023. Det är bilden längst ner som är från i år. Man ser nämligen knappt skillnad på bilderna. 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...