Pound är mer än bara en valuta

Provade på motionsformen Pound tidigare i veckan. Vad är pound undrar du? "En helkroppsträning som kombinerar konditionsträning och styrketräning med yoga- och pilatesinspirerade rörelser" säger Google. Lägg till ett par trumpinnar och bra musik, så förstår man att det minsann inte är lätt att hålla tungan rätt i munnen och pounda i takt. 

Jag tog mig genom timmen rejält tilltufsad men med äran i behåll. Vackert var det inte. Men jag ska ge det en chans till, häng med du också vetja! Det är aldrig försent att bjuda på sig själv i en allmän park.

Det heter förresten ripsticks, och inte trumpinnar. 



1 kommentar:

  1. Härligt med humor, Camilla😂
    Hörde att du tyckte jag borde prova... Men osäkert om jag är lika modig som du.🙄

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...